Wednesday, December 1, 2010

Hari Khamis Menangkap Gambar Camera.















Salam.

So setelah korang tengok aku nye post ari tu mesti korang terpinga2 serta tercebet2 untuk memPIKIAKkan (slang penang). "mamat nie kerja ape ek , takkan derebar lori ataupun kelindan van jenzah india?".

Jeng Jeng Jeng.

Nie la keje aku. tangkap gamba. tapi selain tu aku ada banyak lagi keje yang aku belum buat. So stay tuned kat BLOG ini untuk mengetahui yang selanjutnye.. heheh.. :D

so nielah dia gambar2 yang membuatkan aku sendiri terpikir. apa la aku tangkap nie.



Yang ni gambar aku tangkap dekat Tepi Petrol ESSO. Bertepian dengan KL SENTRAL.. heheh.. mungkin korang tak nampak apa yang aku tangkap kan ? tapi korang cuba la carik. kompem susah nak jumpe. kalo jumpe aku kasi hadiah korang. tapi cari la dulu. hadianya percutian 7 hari 7 malam di rumah sendiri.

Yang ni gamba yang sama cume aku kasi korang view yang lebih cemerlang terbilang dan sinaran passport kegilamangan.

So bahan yang aku gunakan untuk ketempat ini. (walaupun da hapal tapi watdefak terpaksa menggunakan LOKATOO jugak.) ialah benda ini la..



Benda ini dinamakan GPS LOKATOO. Walaupun aku da cakap berulang ulang ulang ulang ulang ulang ulang ulang dan ulangtahun ehh.. ulangkali aku suka nak cakap. LOKATOO. hehhe :D

So dalam perjalan nak balik tu. Adalah masalah kesulitan yang amat dikesali dan dah memang menjadi tabiat serta adat resam orang-orang KUALA LUMPOR yang baik hati ini untuk melakukan JAMM di kawasan-kawasan yang sama waktu dengannya.

JAMMMMMMMMMMM DAN

JAMMMMMMMM LAH LAGI JAWAPANYA.
Begitulah hari hari rakyat malaysia yang suka dengan keadaan jamm. Tapi bagi aku dan budak-budak surveyor yang lain. DAH BIASA dengan benda ni, kadang-kadang tu best jugak jamm dapat tengok karenah budak-budak yang macam nie...


Aku nak tangkap gambar dia, dia segan-segan macam lipas yang kehilangan kipas lipas. bukan kipas tapi KICAP CAP KIPAS. Dan lalu budak tu buat macam nie pulak...


Hahahahah.. boleh pulak main sorok-sorok dengan aku, nasib baik la aku malas nak main kejar-kejar dengan budak tu, kalo tidak tak jumpe jalan baliklah jawapannya. hahah..

So aku nak terangkan lagi satu ALAT UNTUK MENG"TRACK" JALAN - JALANRAYA di malaysia ini. Emm Yeah.. Jeng Jeng Jeng..


..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

SILA TUNGGU DI EPISODE YANG KEDUA YA.

HEHHE..

peace and love ,

X O X O B A B Y

1 comment: